Arai Quantic, integraalhelm, Mat-Zwart, XL
Arai Quantic, integraalhelm, Mat-Zwart, XL

Arai Quantic, integraalhelm, Mat-Zwart, XL

598,95Vergelijk prijzen
Motoin.de
Shopscore(696)
598,95
€9,90Levertijd: Direct leverbaar
XL

Specificaties

EAN4530935604104
MerkArai
MaatXL
SoortMotor

Beschrijving

De nieuwe Arai Quantic – zoals de wiskundige definitie beschrijft – verenigt in harmonie de kwaliteiten en ontwerpelementen die in helmen in het Arai-gamma worden gevonden, terwijl het nieuwe eigenschappen geheel van zijn eigen toevoegt. De Quantic biedt een nieuwe keuze voor rijders die de allerbeste helm willen – in termen van bescherming, prestaties, comfort en draaggemak – zonder compromissen. Door gebruik te maken van de aerodynamische en beschermende eigenschappen van Arai’s full-race helmen, en alle ervaring en know-how die is opgedaan tijdens miljoenen wegkilometers, verenigt de Quantic race- en wegspecificaties in een slanke, mooie vorm. Algemeen Buitenkant PB e-cLc Variabel As Systeem (Vas) Voorventilatie 3D Arai logo kanaal Dubbele inlaat Wenkbrauw openingen** Kinventilatie in drie posities Achter ventilatie Hals uitlaatopening Eendelige achteruitlaat met spoilerfunctie Zij-uitlaten Aerodynamica Eendelige achteruitlaat met spoilerfunctie Visor VAS Max Vision Vizier met De-Mist optie Nieuwe schermvergrendelingshendel PRO Schaduwsysteem (optie)** Pinlock inzetlens Interieur Geborsteld nylon voeringmateriaal Vervangbare wangkussens/oorkappen Vervangbare binnenkant Luidsprekerzakken Faciaal Contour Systeem (Fcs) 5 mm ’’Peel Away’’ Tempelpad Comfort Noodontgrendelingssysteem (Ers) Adembescherming Kin-gordijn (vast) Kin Gordijn (verwijderbaar) (optie) 5 mm bredere basis Intercomvoorziening Nekrol draadzak Goedkeuring ECE R22-06 gecertificeerd Innovatief en exclusief aangeboden door Arai Getest Ratet Zeer Goed 90/100 door Motorrad & Reisen nummer 105 Algemeen Buitenkant: PB e-cLc (Peripherally Belted e-Complex Laminate Construction) Strong Peripherally Belted e-Complex Laminate Construction (PB e-cLc) met VAS Het Quantic buitenschaalontwerp heeft een stijlvolle, organische vorm en maakt gebruik van PB e-cLc voor lichtgewicht sterkte en, voor het eerst, ingebouwde zijkanalen. De AR-mat is vervangen door een nieuw materiaal dat het mogelijk maakt het gewicht te verminderen, terwijl de sterkte behouden blijft. Een extra laag Super Fibre-banden – in plaats van de Hyper Ridge rond de basis van de Profile-V – zorgt voor stijfheid in een cruciaal gebied terwijl de zijkanten vlak zijn voor een gemakkelijke montage van een intercom. Variable Axis System (Vas) verlaagt het bevestigingssysteem van het vizier en levert gemiddeld 24 mm extra op in beide tempels, om de ideale, gladdere vorm te genereren die het vermogen om energie af te werpen vergroot. Net als de Profile-V heeft de Quantic’s schelp een uitwaaiering van 5 mm rond de basis, voor een gemakkelijkere aan/uit toegang. Variabel As Systeem (Vas) Met VAS wordt de montagepositie van het vizier verlaagd, wat gemiddeld een extra 24mm oplevert over beide tempelzones, in een streven naar de ideale gladdere vorm die het vermogen om energie af te werpen vergroot. Het resultaat is dat een groter deel van de schaal gladder is langs en boven de testlijn van de Snell norm. Ventilatie Quantic Ventilatie De uitgebreide en controleerbare ventilatie is gebaseerd op 12 ventilatiepoorten: 6 inlaat-, 6 uitlaatpoorten. Het 3D Arai-logo voert koellucht aan in twee centrale inlaatpunten en werkt goed bij lage snelheid, naast dubbele F1-afgeleide traanbuisinlaten aan de bovenkant, twee wenkbrauwventilatieopeningen en in twee standen verschuifbare luchtlepel, gefilterde kinventilatie. Hete lucht wordt efficiënt afgevoerd via de 3-wegs eendelige achter uitlaat/spoiler, dubbele flush-fit zij-uitlaten (met schuimdammen om geluid te verminderen) en nek uitlaat. Dubbele tear-duct top inlaatopeningen De tear-ducts, oorspronkelijk afkomstig van Arai’s F1 helm, behouden de luchtstroom van het vorige ontwerp met een compacte, lichte en onopvallende vorm die de ronde en gladde schaal complementeert. Geopend/gesloten door te schuiven om het binnendringen van water te voorkomen. Ventilatie vooraan 3D Arai logo kanaal Het nieuwe 3D Arai logo duct (zo dun mogelijk gemaakt, slechts 3.5mm diep) voedt twee centrale 10mm inlaatpoorten. Dit is een primeur voor een Arai, en is volledig te danken aan de sterkte van de PB e-cLc’s en de shell constructie. Het werkt ook zeer goed bij lage snelheid en in een rechte rijpositie, bij slechts 50 km/u kanaliseert het een extra 40% luchtstroom, bij 120 km/u 7%. Het kan ook gemakkelijk worden geopend of gesloten met zomer- of winterhandschoenen, via een korteslaghendel bovenaan, als de rijder de hendel niet kan zien en het logo op zijn normale plaats zit, is het kanaal open. Het Arai-logokanaal is ontworpen om bij een botsing los te breken. Air-scoop kin vent Ook nieuw is de in 3 standen (open, midden en gesloten) verschuifbare air-scoop kin vent die een grotere hoeveelheid lucht aanzuigt en een vervangbare filter heeft. Het bedieningsmechanisme is dikker en gemakkelijk te gebruiken met handschoenen. Wenkbrauw openingen Frisse lucht kan direct bij het voorhoofd binnenkomen zonder dat er gaten in deze kritische zone van de schaal en de schokabsorberende voering nodig zijn. Voor specifieke modellen is de ventilatie uitgebreid tot het gebied rond de slapen. Achter ventilatie Achter uitlaat uit één stuk met spoiler functie De eendelige achteruitlaat/spoiler, bediend met een 3-weg schakelaar, is geïnspireerd op de Dx-2 van de Rx-7V Racing, maar herontworpen voor touring gebruik – hij werd echter getest tot 300 km/u op Suzuka. Hij zit iets meer naar voren op de kuip en wordt gevoed door 3 poorten in de kuip. Als onderdeel van het uitgebreide ventilatiesysteem van de Quantic’s zuigt het efficiënt lucht aan, maar zorgt het ook voor een vloeiende luchtstroom over (en van de zijkant) van de helm, waardoor de stabiliteit wordt verbeterd en buffeting wordt verminderd, vooral tijdens het inhalen op snelwegsnelheden. Het resultaat is veel minder vermoeidheid bij de rijder. De helm is zo dun en licht mogelijk gemaakt en is ontworpen om te pletten of af te breken bij een botsing, waardoor het geen invloed heeft op de beschermende prestaties. Hals uitlaat opening Versterkt de afvoer van warme lucht uit het interieur. Verhoogt het ventilatie-effect in het onderste deel van de helm. Zij-uitlaten Lage druk achter de achterventilator voor betere afvoer van warme lucht. Geïntegreerd in de helmschaal voor een betere aerodynamica, minder windgeruis en ter voorkoming van buffeting bij snelheid. Binnenin helpt een kleine schuimrubberen dam om overmatig geluid te absorberen en te verminderen, zonder de ventilatieprestaties te verminderen. Aerodynamica Uitlaat achter uit één stuk met spoilerfunctie De eendelige achteruitlaat/spoiler, bediend met een 3-weg schakelaar, is geïnspireerd op de Dx-2 van de Rx-7V Racing, maar herontworpen voor touring gebruik – hij werd echter getest tot 300 km/u op Suzuka. Hij zit iets meer naar voren op de kuip en wordt gevoed door 3 poorten in de kuip. Als onderdeel van het uitgebreide ventilatiesysteem van de Quantic’s zuigt het efficiënt lucht aan, maar zorgt het ook voor een vloeiende luchtstroom over (en van de zijkant) van de helm, waardoor de stabiliteit wordt verbeterd en buffeting wordt verminderd, vooral tijdens het inhalen op snelwegsnelheden. Het resultaat is veel minder vermoeidheid bij de rijder. De helm is zo dun en licht mogelijk gemaakt en is ontworpen om te pletten of af te breken bij een botsing, waardoor het geen invloed heeft op de beschermende prestaties. Visor VAS Max Vision Vizier met De-Mist optie VAS MAX Vision vizier is standaard voor een beter zicht in alle seizoenen en voor alle soorten ritten. Nieuw schermvergrendelingssysteem Geleend van onze F1-helm, volledig aangepast 3D bewegend nieuw schildvergrendelingsmechanisme zet het schild vast als nooit tevoren, maar werkt soepel met een intuïtieve vloeiende – één vinger bediening – zelfs met handschoenen. Pinlock inzetlens Vermindert nevel en beslaan van het vizier op doeltreffende wijze, zelfs onder extreem natte en vochtige omstandigheden. Kan gemakkelijk worden gereinigd en vervangen. Binnenkant Gebrushed nylon Liner materiaal Gebaseerd op het interieur van zowel de Profile-V als de Rx-7V als benchmarks is het Quantic’s interieur vanaf het begin ontworpen voor maximaal comfort, luchtstroom (er zijn twee gaten in het voorhoofd gebied) en licht gewicht. Het binnenwerk en de wangkussens zijn gemakkelijk te verwijderen voor reiniging of aanpassing. Vervangbare wangkussens/oorkappen De wangkussens/oorschelpen kunnen gemakkelijk worden verwijderd. Alle onderdelen (vervangbaar of niet) kunnen worden gereinigd met lauw water en milde zeep. Na het schoonmaken goed afspoelen en nooit in direct zonlicht of in de buurt van een warmtebron laten drogen. Interieurdelen in verschillende diktes zijn verkrijgbaar voor een pasvorm op maat voor iedere rijder. Vervangbaar interieur Het complete interieur kan eenvoudig worden verwijderd. Alle onderdelen (vervangbaar of niet) kunnen worden gereinigd met lauw water en milde zeep. Na het schoonmaken goed afspoelen en nooit in direct zonlicht of in de buurt van een warmtebron laten drogen. Interieurdelen in verschillende diktes zijn verkrijgbaar voor een pasvorm op maat voor iedere rijder. Speakerzakken Ingebouwde communicatiesystemen zijn populair, maar het probleem is vaak dat de ruimte voor een luidspreker beperkt of gewoon niet aanwezig is, waardoor onaangename drukpunten ontstaan. De luidspreker pockets, bieden ruimte voor het monteren van luidsprekers zonder dat dit ten koste gaat van comfort of pasvorm. (Luidspreker niet inbegrepen). Faciaal Contour Systeem (Fcs) Om een nog betere pasvorm te bieden en het comfort van de onderkaak te verbeteren, werkt het Facial Contour System (Fcs) met een schuimrubberen veersteun in het wangkussen die samendrukt en terugkaatst, waardoor de nodige steun wordt geboden zonder overmatige druk. 5 mm ’’Peel Away’’ Tempelplaatje Arai´s peel-away tempelkussentjes geven de mogelijkheid van 5 mm meer binnenbreedte indien nodig. Comfort Noodontgrendelingssysteem (Ers) Maakt het gemakkelijker om bij een gewonde rijder te komen. Door aan de oranje lipjes te trekken die in de kussentjes zijn geïntegreerd, schuift het wangkussentje naar buiten. Dit maakt het verwijderen van de helm eenvoudiger voor getraind medisch personeel en reddingswerkers. Dit minimaliseert het risico op bijkomend letsel. Adembescherming Werkt samen met het dual-pivot® kin ventiel om frisse lucht beter naar de binnenkant van het schild te leiden en tegelijkertijd hete adem naar beneden en weg van de binnenkant van het schild te leiden. Kin Gordijn (Vast) Aangebracht aan de onderkant van de helm, helpt het nieuwe kin-gordijn om de ei-vorm verder te accentueren. Het gordijn blokkeert tegelijkertijd het binnendringen van turbulente lucht eronder en verhoogt de onderdruk om de uitlaatfunctie van FFS te verbeteren door meer lucht uit het mondgebied te zuigen. De verbeterde luchtstroom vermindert het geluid nog verder. 5 mm bredere basis De exclusieve schaal verbreedt zich 5 mm rond de basis, waardoor het makkelijker wordt de helm op en af te zetten (voor nieuwkomers bij Arai kan de aanvankelijke ‘snugness’ bij het op- en afzetten van de helm een uitdaging zijn). Intercom accommodatie Ontworpen om een communicatiesysteem gemakkelijk aan te brengen en aan te sluiten op de buitenkant van de helmschaal – en zonder afbreuk te doen aan de bescherming die wordt geboden door de binnenvoering van Eps. Nekrol draadzak Ontworpen om, zonder afbreuk te doen aan comfort of bescherming, overtollige kabellengte op te bergen in de nekrol. Arai eigenschappen Glanzend Uit Om de impactenergie die in de helm terechtkomt te minimaliseren, is het van cruciaal belang dat een helm over een oppervlak kan glijden. Arai gelooft dat een sterke, ronde en gladde helmschaal helpt om de rijder beter te beschermen tijdens een impact. Schelpen met scherpe randen of ventilatiekanalen die niet afbreken, kunnen het vermogen van de helm om te glijden verminderen, waardoor energie de helm in wordt gestuurd, of zelfs rotatie-energie wordt versterkt. Vijf keer geïnspecteerd Elke Arai-helm ondergaat vijf afzonderlijke kwaliteitscontroles: nadat de helmschaal is gemaakt, na het lakken en de grafische afwerking, na de assemblage en twee inspecties tijdens het productieproces. Wasbaar binnenwerk Het premium kwaliteitsinterieur van elke Arai helm kan gemakkelijk worden schoongemaakt, op zijn plaats, met milde zeep en lauw water. Handgemaakt Het kan tot vijf jaar duren voordat onze experts het recht hebben verdiend om een Arai shell te maken. Elke schaal kan tot 27 stappen in beslag nemen en het bouwen van één Arai helm kost ongeveer 18 manuren. De hele dag door comfort De hele dag door comfort dankzij de pasvorm en vorm van het Arai-interieur, samen met de beste materialen voor de voering en het uitgebreide ventilatiesysteem. En dankzij de perfecte balans en gewichtsverdeling van de helm, merk je nauwelijks dat je een Arai draagt. Penetratie getest Alle Arai helmen worden op penetratie getest, hoewel dit niet vereist is door de Europese helmnormen. De Arai penetratietest wordt uitgevoerd met een 3 kg zware testkegel die vanaf een hoogte van 3 m op de helm inslaat. Double-D ring apparaat De platte en D-vormige ringen passen glad tegen de kin. Geen bewegende delen, geen corrosieproblemen en even aan het lipje trekken is voldoende om de sluiting los te maken. Gladde vorm, betere bescherming De gladde buitenkant van Arai helmen is ontworpen om te glijden zonder onnodige weerstand. Je wilt je helm niet meer afremmen dan nodig is. Daarom zijn alle Arai-openingen en -kanalen zo ontworpen dat ze afbreken tijdens een botsing. Sterke buitenschaal, zachte binnenschaal Arai gebruikt een zeer sterke buitenschaal om de impactkrachten te verspreiden en een zachte binnenschaal om de resterende energie te absorberen. De binnenschaal van meervoudige densiteit EPS is gemaakt met behulp van een unieke technologie waarbij drie tot vijf densiteiten op verschillende plaatsen als één component worden gecombineerd. Organische vorm De organische vorm van een Arai buitenschaal ziet er natuurlijker uit, sluit beter af en vormt zich beter naar de natuurlijke vorm van het hoofd’s voor meer comfort, een betere pasvorm en om windturbulentie te helpen minimaliseren. Verschillende buitenkappen In tegenstelling tot veel andere fabrikanten biedt Arai voor de meeste modellen één maat buitenschaal voor elke twee helmmaten. Samen met verschillend gevormde buitenschalen voor verschillende modellen is het bijna onmogelijk om niet de pasvorm te vinden die u zoekt. Note Let op, zolang er niets anders in de artikelomschrijving staat: Alle helmen worden standaard alleen met ECE keur geleverd alle helmen die een vizier hebben, worden geleverd met een helder vizier, ook als dit anders wordt weergegeven.