Arnhem,
07
mei
2015
|
09:00
Europe/Amsterdam

Beslist.nl wil partnerschap met webshops verdiepen

Online winkelcentrum stimuleert diversiteit in shopping markt

Samenvatting

Webshops staan voor steeds grotere uitdagingen. De kracht van dominante zoekmachines groeit, internationale spelers betreden de markt en technologische ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Beslist.nl wil de keuze en diversiteit in het shopping landschap vergroten door zich te ontwikkelen als verkooppartner van webshops. Het online winkelcentrum introduceert vernieuwde accounts, die webshops meer grip en zekerheid moeten bieden. De conversiepixel verdwijnt. Vandaag zijn de ruim tienduizend webshops die producten aanbieden op beslist.nl geïnformeerd.

Complex speelveld

De online bestedingen van consumenten stijgen sterk in Nederland. Toch hebben veel webshops moeite met overleven. Het online speelveld wordt complexer. Zoekmachines krijgen meer invloed, nieuwe spelers betreden de markt en het toenemende gebruik van smartphones en tablets verandert het gedrag van consumenten. De strijd om de consument wordt steeds heviger.

Deze ontwikkelingen veranderen het online shopping landschap. Dit is terug te zien in de top van de markt, waar de spoeling dunner wordt. Grote internationale spelers veroveren marktaandeel op webshops van niche retailers, merken en producten. Zo ontstaan op natuurlijke wijze monopolies die het toekomstbeeld van zelfstandige webshops doen vervagen.

Voor consumenten en webshops

Beslist.nl dient als onafhankelijk shopping platform zowel het belang van consumenten als van webshops. Door consumenten keuze en zekerheid te bieden bij het online shoppen genereert beslist.nl omzet voor webshops. Het online winkelcentrum verkoopt zelf geen producten. Beslist.nl wil webshops helpen om samen succesvoller te worden, zonder de rol van webshops over te nemen.

Beslist.nl gelooft in de kracht van zelfstandige webshops, die met unieke inkoopkanalen en uitgebreide productkennis uitblinken in specifieke markten. Door webshops te ondersteunen bij online marketing- en verkoopactiviteiten stimuleert het online winkelcentrum de diversiteit in het shopping landschap.

Partner in online verkoop

Beslist.nl wil zich verder ontwikkelen als verkooppartner van webshops. Het online winkelcentrum zet een belangrijke stap in die richting met enkele upgrades in de dienstverlening. In juni introduceert beslist.nl een vernieuwd CPC account en de conversiepixel verdwijnt. Het CPS model blijft gekoppeld aan de eigen Winkelwagen van beslist.nl. De vernieuwde accounts moeten webshops meer grip en zekerheid bieden bij het online verkopen. Vandaag zijn de ruim tienduizend webshops die producten aanbieden op beslist.nl geïnformeerd over deze stappen.