De beste prestaties, veiligheid en comfort voor de klant is de filosofie van onze duurzame banden.
BandenprofielenAaneengesloten groeven
De Ventus S1 evo3 is uitgerust met aaneengesloten groeven aan de buitenzijde om grip op nat wegdek te garanderen en aquaplaning bij gladheid te voorkomen; dit versterkt de prestaties op natte wegen en in bochten in de regen zonder dat dit ten koste gaat van de handling op droog wegdek.
Zeer stevige profielblokken op de buitenschouder van de band
De buitenste blokken en schouders, waar zware belasting en contactdruk zijn geconcentreerd als gevolg van bochten, zijn uitgebreid. De maximale stuurkracht wordt gewaarborgd door de dubbele werking van de hybride Aramide versterkingsgordel, die het contactoppervlak met de weg onder alle omstandigheden verzekert; en de handling op droog wegdek is met 15% verbeterd.
Binnenzijde
Het biedt u betere prestaties bij aquaplaning en bij het remmen op nat wegdek door het aantal binnenblokken te vergroten om de openingen voor een betere drainage te verzekeren.
Buitenzijde
Het aantal buitenste blokken is geoptimaliseerd om de voor droge bochten vereiste stuurprestaties te waarborgen en het is ontworpen om bij te dragen aan de vermindering van het rolgeluid.
Loopvlakmateriaal
Aramide hybride versterkte gordel
Gevouwen gordeltape
Toepassing van de uiterst sterke stalen koordlagen
Dubbele laag vezelversteviging
Sterke naadloze hieldraad
Met Run-flat banden kan een auto doorrijden met een snelheid van maximaal 80 kmp / u, zelfs na het verlies van interne luchtdruk als gevolg van beschadiging van de band (dat wil zeggen. Lekke band). De installatie van een TPMS (Tire Pressure Monitoring System) die wijzigingen in de bandenspanning voeld is sterk aanbevolen zodat bestuurders passende maatregelen kunnen nemen in noodsituaties.